Mindshare was eerder al Mediabureau van het Jaar in 2005, 2009 en 2010. In totaal is het bureau sinds de AMMA-start in 2001 zeven keer genomineerd als beste mediabureau. De winnaar van vorig jaar MediaCom was ook nu weer genomineerd. Daarnaast had Zigt voor het eerst een nominatie.
De AMMA voor Exploitant van het jaar ging dit jaar naar Q-music, dat het opnam tegen RTL Nederland.
Uit de 32 AMMA-nominaties werden 10 winnaars gekozen. Starcom won twee AMMA’s.
Alle winnaars en genomineerden
Beste Mediastrategie
Winnaar: Desperados - AM (Heineken) - Starcom, Vice Media
Nominatie: Share a Coke with UM (Coca-Cola) - UM, Duval Guillaume, Social Embassy, Weber Shandwick, Square Melon en Raul&Rigel
Nominatie: Slurpen is OK Ole Ole (Coroos Conserven) - SVBmedia, Brand Partnerships, Nickelodeon
Beste Interactieve Mediastrategie
Winnaar: Vuurwerk campagne 2013 (VeiligheidNL) - TBWA/Neboko
Nominatie: Christmas Bites van Ziggo - ZenithOptimedia, Eigen Fabricaat
Nominatie: Feuten (BNN) - Spektor, Elastique
Beste Media-innovatie
Winnaar: Automated Trading Radio - The Media Exchange, Blue Mango
Nominatie: Start The Conversation (Samsung) - Starcom
Nominatie: TomTom en Cendris - Interbest
Nominatie: Video Reach Optimiser - MediaCom
Beste Creatieve Gebruik van een Medium
Winnaar: Goedverhaal (Samsung) - Starcom, Leo Burnett
Nominatie: Hi Geslaagd (KPN) - Red Urban, Mindshare
Nominatie: Multimediale DM Magazines (NS) - Initiative, Management Scope, Yune, Van Wanten
Nominatie: Porsche Cayenne Kilometer - Interbest, Achtung!
Nominatie: Who’s That Girl (Etcetera Social Club) - Etcetera
Media-adverteerder van het jaar
Winnaar: Coca-Cola (UM)
Nominatie: Samsung (Starcom)
Nominatie: Ziggo (ZenithOptimedia)
Mediabureau van het jaar
Winnaar: Mindshare
Nominatie: MediaCom
Nominatie: Zigt
Exploitant van het jaar
Winnaar: Q-music
Nominatie: RTL Nederland
YIM Mediatalent van het jaar
Winnaar: Joris Garritsen (MediaCom)
Nominatie: Janneke Kemper (Initiative)
Nominatie: Lianne van Dijk (Mindshare)
Nominatie: Lisanne van den Bos (Spring Creek, MAP)
Hans du Chatinier-prijs
Winnaar: A Brand POEM - Sanoma, DVJ Insights, University of Applied Sciences
Nominatie: Onderbewust effectief - Ster, Neurensics
Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar)
Winnaar: Mascha Colmans-de Graaf (Jean Mineur Mediavision)
Nominatie: Marco Gijsen (Discovery Networks Benelux/BrandDeli)
Nominatie: Ronald Stout (Clear Channel Hillenaar)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!