Het Amerikaanse Food Marketing Institute heeft gisteravond Savory, het Amerikaanse zusje van het contentplatform Allerhande, in Washington bekroond met de Gold Plate Award. Deze award is een retailprijs voor initiatieven ‘which help consumers make family mealtime a regular occasion.’ Het omnichannel contentplatform Savory is ontwikkeld door MPG. uit Amstelveen in opdracht van Ahold USA.
Irpa Allard, International creative director MPG. & launcing director Savory: 'Dat we in zo’n korte tijd al beloond worden met de Gold Plate Award is een geweldige beloning voor het team.'
Savory wordt in de Verenigde Staten uitgeven door vier Amerikaanse supermarkten van Ahold: Giant Carlisle, Giant Landover, MARTIN’S en Stop & Shop. Het contentplatform bestaat uit een website, een app en het magazine (oplage 1,2 miljoen). Op de website zijn vele receptvideo’s te vinden. Recepten uit Allerhande worden zo veel mogelijk doorvertaald naar Savory. MPG zegt sterk in de schaalbaarheid van content te geloven, 'zowel kosteneffectief als creatief'.
Veel van de inhoud van Savory komt dan ook uit Allerhande. Een groot deel wordt ook lokaal ingevuld: 'culinaire expertise meets local flavour'. Savory is dan ook een samenwerking van MPG. uit Amstelveen en het New Yorkse bureau MPG. Concepts Inc.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!