Wegwijs worden op je nieuwe werkplek met Augmented Reality

Alles Augmented #2 🔥Tweewekelijks het laatste augmented reality nieuws. Met deze week indoor navigatie met Blippar en winkelen via AR.

Blippar Visual Positioning

1.In gebouwen navigeren via AR met Blippar's Positioning System

Augmented reality start-up Blippar lanceerde eerder AR City, een app waarmee je via AR kan navigeren in driehonderd steden. Eigenlijk een soort virtuele Google Maps-route dus die je over de wereld aflegt. Met hun nieuwe Visual Positioning System hebben ze ook AR navigatie voor gebouwen uitgebracht. Check out hieronder de te gekke demo over het onboarden van een nieuwe medewerker die via AR ontdekt met wie en waar hij werkt en waar alles te vinden is. Dit zou in de toekomst een goede toevoeging kunnen zijn voor die nieuwe navigatie app van Albert Heijn.

Blippar’s Indoor Visual Positioning

2. Op het Festival of the Impossible dompelden 15 kunstenaars je onder in AR

Op het Festival of the Impossible in San Francisco liepen bezoekers rond met een tablet om zich volledig over te geven aan VR en AR kunstwerken. Het festival werd georganiseerd door Stefano Corazza, Adobe’s head of AR. Adobe heeft 15 kunstenaars de opdracht gegeven om een grote immersive kunstexpositie op te zetten: een collectieve hallucinatie zoals één van de kunstenaars het noemde. Lees erover op hun blog en bekijk welke te gekke installaties er waren in onderstaande video

How Artists Are Shaping the Future of Augmented Reality

3. Wordt winkelen in AR de nieuwe standaard? Nu al in Facebook, Alibaba en Wehkamp

Steeds meer woonretailers integreren augmented reality in hun app zodat mensen meubels thuis uit kunnen proberen. Wehkamp heeft nu ook de modellen van Torino in AR aan haar app toegevoegd. Ook de Chinese retailreus Alibaba experimenteert met AR. In een nieuwe winkel kunnen klanten met een HoloLens lopen en producten worden als hologram getoond met allerlei interactie en extra informatie. L’Oreal heeft in maart de AR start-up Modiface gekocht en is nu de samenwerking met Facebook aan het intensiveren. Binnenkort kan men via AR op Instagram foundation en oogschaduw van merken als Lancome and Yves Saint Laurent uitproberen.

4. Honderd mensen interacteren via de Ubiquity app tegelijkertijd met dezelfde AR content

De AR start-up Ubiquity6 richt zich volledig op multiplayer AR. Wat je dan krijgt is dat iedereen dezelfde virtuele content op hetzelfde moment ziet. Ongeacht of je nou een iPhone of Android device hebt. Ubiquity6, dat onlangs 27 miljoen dollar ophaalde in een nieuwe investeringsronde, heeft in het San Francisco Museum of Modern Art een nieuwe demo gegeven. Het toffe was dat 100 mensen tegelijkertijd via AR met de surrealistische kunst van René Magritte interacteerden.

Ubiquity6 Preview @ SFMOMA

5. De sensor van de nieuwe HoloLens maakt AR straks nog beter

De HoloLens is een van de eerste echte grote augmented reality headsets waarvan er inmiddels al meer dan 50.000 verkocht zijn. De HoloLens komt met een versie 2 en onlangs hebben we kunnen zien hoe goed de nieuwe depth sensor is om de ruimte te scannen. Want hoe beter de headset de ruimte snapt hoe beter AR integreert met de fysieke wereld. In onderstaande video zien we vanaf 40:00 dat de sensor tot aan 8 rijen diep in een bioscoop scant en enorm veel detail ziet.

New From HoloLens: Research Mode

Lees ook eerdere 'Alles Augmented' posts of schrijf je in voor mijn tweewekelijkse nieuwsbrief.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Advertentie