Topman Dick Boer maakte dat maandag bekend. De non-foodafdelingen zijn onderverdeeld in vijf thema’s: Koken en Wonen, Media en Entertainment, Kantoor en Feest, Kleding en Vrije Tijd en Schoonmaak en Onderhoud. Albert Heijn richt de afdelingen in van het eerste kwartaal van 2010.
Boer zegt dat de expertise op het gebied van non-food in de organisatie van Albert Heijn de laatste tijd enorm is uitgebreid. Nu heeft Albert Heijn ruim 30 pct van de totale foodomzet (30 miljard) in Nederland in handen en 15 procent van de totale retailomzet (70 miljard). Boer wil groeien naar een marktaandeel van 20 pct (14 miljard) van de totale retailomzet.
Boer zei maandag tegen de verzamelde pers op een mediadag in Ridderkerk dat er voor Albert Heijn nog veel te winnen is op het terrein van non-food. De Nederlandse klant koopt in vergelijking met consumenten in andere landen van Europa minder non-food in de supermarkt. Boer sluit overnames van bestaande partijen in non-food niet uit.
Bron: Distrifood
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!