(Adfo Cannes) 5 vragen aan Kirby Beckman (BrandDeli)

Wat hoopt Kirby Beckman, manager strategy & creative bij BrandDeli, mee te maken in Cannes?

Waarom ga je naar Cannes?

Cannes is hét media- & reclamefestival van de wereld, the place to be waar iedereen uit de mediasector samen komt. Voor BrandDeli is dit hét jaar om zich hier ook in onder te dompelen. We zijn uitgegroeid van een saleshuis tot serieuze mediapartner voor adverteerder, bureau en agencies. Waar we vorig jaar alleen de netwerkgelegenheden hebben bezocht, gaan we dit jaar ook naar het festival om daar de ware aard van de Cannes Lions te zien. Natuurlijk gaan we vooral naar Cannes voor inspiratie! Niet alleen om zelf geïnspireerd te raken, we bieden zelf ook inspiratie in onze influencer marketingsessie in samenwerking met Starcom en IMA (Influencer Marketing Agency). Cannes biedt ook dé mogelijkheid om met bestaande partners over de toekomst te praten. Daarnaast komen we naar Cannes om nieuwe vrienden te maken, waarbij we verder kijken dan onze eigen platformen. Hierbij denk ik aan de nieuwe media en hoe we elkaar kunnen versterken; onze inspiratiesessie is daar een voorbeeld van. 

Waarover gáát Cannes eigenlijk, of waar zou het over moeten gaan?

Wat er vandaag en het afgelopen jaar het meest opvallend, relevant, vernieuwend en inspirerend is geweest op reclame, media- en communicatiegebied. Welke mechanismes en technieken houden adverteerders en agencies bezig in het vormen van hun campagnestrategie. Daarnaast; is &;t hét moment om met al je collega’s & vrienden in deze tak van sport stil te staan bij wat voor een te gekke branche wij hebben en wat een prachtig vak we uitoefenen.

Waar wil je straks in Cannes in elk geval bij zijn?

De feestjes! Onze eigen BBQ in samenwerking met Result, BrandBase, Yune en DDB Tribal, maar ook de Oranjeborrel, jongehonden, Twitter en MM&MM. En verder... ah, de talks niet te vergeten natuurlijk. Zonder gekheid; ik ben heel benieuwd naar de verhalen over drones, virtual reality en 360 vanuit Google en Samsung. Daarnaast ga ik luisteren naar de visies op de creatieve industrie vanuit agency’s zoals DDB en 180. Nieuwsgierig ben ik naar de verhalen van flipboard en ook het undercoververhaal over WeChat die China heeft veroverd.

Wat zijn je favoriete cases, zowel internationaal als nationaal?

Ik was enorm onder de indruk van de Crimediggers case; de campagne om sollicitanten te trekken voor de politie was tevens het middel om het eerste kaf van het koren te scheiden dankzij gamification, ingezet op een interconnected scala aan platformen.

 

Pridestream; een opvallende campagne omdat het een échte 360 graden integratie van een livestream in een event was en ook nog eens baanbrekend op maatschappelijk gebied.

 

Maybelline met Get-the-WOW-Brow! was dit jaar hét voorbeeld van een performance based data campagne. Heel intelligent gedaan en een goed voorbeeld van slim gebruik van big data.

 

Hoeveel prijzen nemen ‘we’ straks mee naar huis?

Zoveel mogelijk, ik gun Nederland weer veel erkenning en zoveel mogelijk bekroningen voor al het werk van afgelopen jaar.

In de aanloop naar Cannes Lions plaatsen we dagelijks artikelen over dit festival en zijn bezoekers. Alle artikelen lees je terug in ons .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie