Wehkamp.nl wint zilveren EMMA

Wehkamp.nl is de winnaar van een zilveren E-mail Marketing Award (EMMA).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het thuiswinkelbedrijf ontving de onderscheiding uit handen van juryvoorzitter Marc Borgers tijdens de zevende editie van de Nationale E-mail Marketing Conferentie. ABN AMRO Hypotheken Groep, Essent B2B en Robeco Direct gingen met een bronzen EMMA naar huis.

Wehkamp.nl ontving de zilveren EMMA voor de case ‘abandoned cart e-mail’. Het bedrijf stuurt een e-mail naar mensen die online een boodschappenwagentje hebben gevuld, maar de bestelling niet hebben afgerond. In de mail wordt het product uit het wagentje opnieuw onder de aandacht gebracht. Het aantal leads is bij deze mail is bijna vier keer zo hoog als bij conventionele e-mails.

Gouden EMMA’s werden er dit jaar niet uitgereikt. Daarvoor waren de ingezonden cases niet spraakmakend genoeg, aldus Borgers. De kwaliteit van de inzendingen in de breedte is echter wel verbeterd.

De EMMA-jury beoordeelde de ingezonden campagnes op effectiviteit, creativiteit, functionaliteit, innovatie, middeleninzet, databaseopbouw, de inzet van commerciële testen en op e-mail als onderdeel van de totale communicatie. Behalve juryvoorzitter Marc Borgers maakten Beer Flik (Dynamic Zone), Peter Joziasse (AVRO), Manuel van Lijf (KLM), Michel Schaeffer (bol.com) en Paul Petermeijer (BBP) deel uit van de jury.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie