VrijMiBlog #40: de wekelijkse social media update

Creatief digitaal bureau Blauw Gras praat je bij! Deze week hebben we het over Facetelijke goede voornemens, Snapchat secrets, whatsappening en… Twitter uit de rode cijfers!

Facetelijke goede voornemens
Of Mark Zuckerberg iets te veel priklimonade voor volwassenen heeft gedronken voordat hij zijn goede voornemens opschreef weten we natuurlijk niet zeker. Maar we hebben wel een sterk vermoeden. Zijn fantasie kent in het jaar 2016 in ieder geval geen grenzen. Elk jaar komt mister Facebook met goede voornemens. Voorheen waren dit nog kleine persoonlijke doelen, zoals het lezen van twee boeken per maand, het leren van Mandarijn en het dagelijks ontmoeten van nieuwe personen. Dit jaar gaat hij een paar virtuele stappen verder. Het is namelijk niets anders dan het maken van een eigen ‘’. Mark Zuckerberg heeft vast te veel naar Iron Man gekeken, want hij moet op ‘Jarvis’ gaan lijken. Aan het einde van 2016 hoeft Mark alleen nog maar vanuit zijn stoel zijn stem te gebruiken om zo bijvoorbeeld zijn muziek en verwarming te besturen. Hij krijgt gewoon een seintje van Jarvis 2.0 als zijn kind in de problemen komt, en als een ware virtuele butler zal hij Mark helpen bij het visualiseren van data. Natuurlijk zal er een ‘face(telijke) touche’ aan zitten. De virtuele butler moet namelijk ook in staat zijn vrienden te herkennen voordat deze des huizes worden binnengelaten. Wij zijn erg benieuwd naar dit spectaculaire concept!

Snapchat secrets
Terwijl de opperbaas van Facebook geen enkele moeite heeft met het sharen van zijn plannen, houdt Snapchat het nog even secret. Waar is Snapchat toch allemaal mee bezig? Ondanks het grote succes van de , besluit Snapchat om met de verkoop van deze filters te stoppen. Wij Snappen er niks van… Maar wees niet getreurd: je kunt nog steeds regenboogjes spugen. Snapchat schijnt zich meer te willen gaan richten op advertenties. De gemoederen lopen al enige tijd hoog op bij veel online marketing bureaus. Snapchat is een interessant kanaal om vooral de jongere doelgroep te bereiken. Veel merken proberen hier meteen op in te spelen, maar de grote vraag blijft: hoe? De geruchten gaan dat Snapchat bezig is met verschillende samenwerkingen om een API te realiseren. Deze Application Programming Interface maakt adverteren op het platform mogelijk. Wij eten nog net niet onze vingers erbij op… Wat spannend!

Whatsappening?
De meest gebruikte app kan in 2016 natuurlijk niet achterblijven. Er staan een aantal voor de deur, waardoor Whatsapp nog bruikbaarder wordt dan het al is. Voor een prachtige selfie hoef je niet meer naar de camera van je toestel te gaan, maar kun je per direct de camera via Whatsapp gebruiken. De kans dat je telefoon, - onhandig - in een glas bier valt is dus vele malen kleiner geworden, omdat je minder hoeft te swipen! Ideaal! En er zijn meer ontwikkelingen. Voor het delen van documenten zal Whatsapp en eigen schermpje aanmaken en het privacybeleid neemt bijzondere vormen aan. Mocht jij straks je boevenpraktijken via Whatsapp willen bekokstoven, stuur je maat dan eerst een speciale QR-code of een e-mail met een controlegetal. Zo weet je zeker dat je niet per ongeluk met de politie aan het appen bent!

Twitter uit de rode cijfers
Groot nieuws: is binnenkort waarschijnlijk uit de rode cijfers! Qua lengte van je tweet dan, (nog) niet financieel gezien ;) De 140 tekens-grens wordt naar verwachting opgeschroeft tot, houd je vast, 10.000 tekens! Niemand zit natuurlijk te wachten om door ellenlange Twitterblogs te scrollen. Daarom komt Twitter met deze tongbreker: het ‘uitklapknopje’. Zo blijven de vertrouwde 140 tekens wel bestaan, maar heb jij eindelijk meer ruimte om je gal te spuwen. Gezellig.

De aftrap van het nieuwe jaar zit erop! Dit wordt een fantastisch jaar, vol super nuttige innovaties. Hoe soepel kun jij ‘uitklapknopje’ uitspreken? Wat ons betreft een interessant onderwerp voor de nieuwjaarsborrel. Cheers!

Deze bijdrage is geschreven door . Wij zijn een creatief digitaal bureau met een voorliefde voor social media. In onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ creëren wij creatieve concepten, relevante content, digitale activaties en impactvolle (media)campagnes. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie