Vertex Prijzenfeest voor OD

Internationale waardering met dubbel goud, zilver en brons. Waar komt dit succes vandaan?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vertex awards

De Vertex Awards is de enige wereldwijde competitie gericht op private label packaging design. Uit maar liefst 21 landen, van Nederland tot Australië en voor het eerst ook uit Azië en Afrika, zijn er meer dan 250 verpakkingen ingezonden die zijn ontworpen of gerestyled in 2014. Onder de kritische ogen van een internationale jury van experts uit dit vakgebied, zijn de verpakkingen beoordeeld. Ze keken daarbij naar creativiteit, verkoopkracht en innovatie.

Prijzenhemel van OD

OD stuurde de meest creatieve, fantasierijke en bijzondere verpakkingsontwerpen in voor Jumbo Supermarkten en Hans Anders. Voor beide opdrachtgevers kreeg OD een gouden award en voegde daar nog eens een zilveren en een bronzen prijs aan toe voor Jumbo. Welke concepten konden de jury bekoren?

Hans Anders: ‘Easy Hear & Easy Wear’

Het concept ‘Easy Hear & Easy Wear’ van Hans Anders is bekroond met Goud. Een simpel en iconisch ontwerp, gebaseerd op de zintuiglijke prikkels die een mens binnen krijgt bij het zien en horen. Deze prikkels zijn vertaald naar een grafische illustratie met een ‘pulse’. Vanuit dit ontwerp zijn drie productlijnen ontwikkeld, die nu door Hans Anders worden gevoerd: Easywear, Easyhear en Easyread.

Jumbo Supermarkten: Paper Toy Chips

De tweede gouden award is gewonnen met het concept ‘Paper Toy Chips’ van Jumbo Supermarkten. Het concept is speciaal voor kinderen ontworpen: speels en kleurrijk geïllustreerd met elk een bijpassend grappig character.

Jumbo Supermarkten: Dierenvoeding

Het concept ‘Dierenvoeding voor hond en kat’ is gewaardeerd met zilver. Een uniek concept in alle opzichten. Waar A-merken gebruik maken van geposeerde foto’s van gecaste modellen, koos OD voor spontane fotografie van honden en katten van de consument. In alle soorten, kleuren en maten. In totaal zijn er van bijna 40 dieren unieke foto’s ontwikkeld voor meer dan 80 verpakkingen.

Jumbo Supermarkten: Diepvriessnacks 

Brons ten slotte is er voor de restyling van de Jumbo Snacks uit het vriesvak. Het concept is geïnspireerd op snacken op straat. Een onconventioneel fris en licht design. Speelse kleurrijke typografie en eetlustopwekkende fotografie sieren de verpakkingen.

Kom tot zien…

De winnende verpakkingsontwerpen zijn van 8 tot 11 juni in de schijnwerpers gezet op de FMI (Food Marketing Institute) Connect Trade Show in Chicago. Daarnaast is er en full colour boek gemaakt van al het prijswinnend werk. Het Vertex Award Volume II boek is nu te verkrijgen via Amazon.com 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie