Vanaf deze week prijkt het nieuwe logo van het Nederlandse Rode Kruis op de voorgevel van het verenigingskantoor in Den Haag. Ook op www.rodekruis.nl is de vormgeving aangepast. Het logo maakt deel uit van de nieuwe huisstijl van het Rode Kruis, die is ontworpen door designbureau Teldesign in Rotterdam. Met de nieuwe huisstijl streeft het Rode Kruis naar een eenduidige, eigentijdse uitstraling die voor iedereen herkenbaar is.
'Het oude logo met langgerekte vorm dateert uit 2003; het pre-digitale tijdperk. Deze vorm was niet bruikbaar in een online omgeving, waardoor verschillende logo’s binnen de Rode Kruis vereniging circuleerden. Dit vormde een belangrijk praktisch argument om een nieuwe huisstijl te introduceren', aldus Frank Tebbe, hoofd corporate communicatie van het Nederlandse Rode Kruis.
Naast het nieuwe logo, de drager van de nieuwe huisstijl, is voor het creëren van consistentie ook een veelzijdig kleurenpalet, één huisstijllettertype en een herkenbare en hanteerbare grafische stijl ontwikkeld. Bij de ontwikkeling van de huisstijl is ook rekening gehouden met de behoeftes van de 274 afdelingen en 49 districten in het land. Zo kunnen afdelingen en districten met de nieuwe huisstijl op simpele wijze hun eigen posters, folders en briefpapier ontwerpen, waardoor op termijn een hoop tijd en geld bespaard kan worden. Materialen met het oude logo worden echter pas vervangen indien dit noodzakelijk is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!