Overslaan en naar de inhoud gaan

Nok Nok Studio doet rebranding Procam in Formorrow

Nok Nok Studio werd door geselecteerd om een nieuwe naam, pay-off, merkidentiteit, brand film en website te ontwikkelen.
Formorrow
Formorrow

Formorrow verbindt talent in IT en life sciences met banen om in door te groeien. Volgens directeur Frank Boersma van Formorrow, paste het merk niet meer bij de ambities en was de uitstraling te zakelijk. ‘Wij helpen talent om zichzelf beter te leren kennen en een carrière vorm te geven die past bij wie ze zijn. Zeker voor Generatie Z, voor wie authenticiteit centraal staat, is dat cruciaal.’ 

related partner content for mobile comes here

Na een pitchtraject werd Nok Nok Studio geselecteerd voor een totale merktransformatie. De nieuwe positionering werd vertaald naar de nieuwe naam Formorrow. En een nieuwe slogan: grow ahead. Boersma: ‘Formorrow vangt onze positionering in één woord. De naam combineert onze langetermijnfocus met ons optimisme: wij zijn voor.’ 

De brandfilm van Formorrow

Nok Nok Studio vertaalde de positionering door naar een merkidentiteit met een breed kleurenpalet, die de diversiteit aan individueel talent moet symboliseren. Creative director Ronnie Besseling: ‘We ontwikkelden een designsysteem, waarmee Formorrows interne creatieve team meteen aan de slag kon. Zo transformeerden ze in no-time elk touchpoint, van e-mailings tot de social presence en van presentaties tot de aankleding van het pand.’ 

Door daarnaast te investeren in internal branding zorgt Formorrow ervoor dat het nieuwe merk door elke collega doorleefd wordt. Mirjam Nijenhuis, marketingmanager van Formorrow: ‘Het mooiste dat collega’s vertelden, is dat we nu van buiten zijn wie we van binnen zijn. Een bedrijf om trots op te zijn en bij te horen. Dat bewijst voor mij wat wat de kracht van branding is.’

Credits
Klant: Formorow 
CEO: Frank Boersma 
Marketing Manager: Mirjam Nijenhuis 
Creatives: Robin Abspoel, Dagmar Burggraaf
Bureau: Nok Nok Studio 
Creative direction & design: Ronnie Besseling
Strategie & copy: Maaike Schutten 
Website development: Brendly
Fotografie: Lizzy Ann 
Brand film: E-ville 
Illustratie: Menno Wittebrood 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in