Bagage Magazine is bedacht door Mirjam de Graaf en Edith Vos van Tekstkeuken. Dit is het tijdschrift dat zij zelf zouden willen lezen als ze op vakantie gaan; een swipeazine voor en door vrouwen met bagage. Ze gaan er vanuit dat de meeste vrouwen in hun drukke leven pas tijd hebben om op vakantie te lezen en daarom komt Bagage rond de vakantieperiodes uit en biedt het magazine verhalen die zijn afgestemd op het seizoen.
Swipeazine
Volgens de bedenkers is Bagage Magazine het eerste 'swipeazine' in Nederland: 'Anders dan andere iPadmagazines is Bagage van begin tot eind bedacht en opgezet voor het lezen op tablets. Met schuif- en popupvensters, wegkrasmogelijkheden, slideshows en multimediale content daagt elk artikel uit tot een nieuwe manier van lezen. In aanvulling op de teksten zijn er geluidsfragmenten, filmpjes, animaties en interactieve quizzen. In stukken zijn knoppen toegevoegd waar lezers direct genoemde boeken en apps kunnen bestellen. Ook winacties en boekaanbiedingen zijn met één tap van de vinger te benutten. De vormgeving maakt ook inhoudelijk een andere manier van lezen mogelijk. Zo zijn 'spoilers' over boeken verborgen achter een uitschuifvak: de lezer bepaalt zelf wat zij wel en niet wil weten.'
Het magazine is nu verkrijgbaar voor de iPad via de App Store voor € 0,89. In de toekomst is het de bedoeling dat Bagage ook voor Android-tablets beschikbaar komt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!