De winnaars van de hoogst haalbare prijzen binnen de Epica Awards zijn bekend. In Club Panama te Amsterdam maakte de internationale jury de zes beste campagnes bekend.
De jury van de marketing- en communicatieprijs bestaat uit internationale journalisten uit de vakpers. Zij beoordelen campagnes van bureaus over de hele wereld. Volgens deze jury maakte J. Walter Thompson met The Next Rembrandt de beste campagne op het gebied van digitale media.
In opdracht van ING maakte het bureau een 'nieuw' Rembrandt-schilderij. Daarvoor deed JWT historisch onderzoek, data-analyses en ging het bureau aan de slag met een geavanceerde 3d-print-techniek. Creative partner Bas Korsten: 'We zijn trots dat we voor de tweede keer op rij een Epica Award hebben gewonnen. Het is een eer om zo'n hoge beoordeling te krijgen van de internationale vakpers. The Next Rembrandt dankt een groot deel van het succes aan de vele aandacht van de pers. We willen iedereen bedanken die heeft bijgedragen aan de campagne - vooral de journalisten.'
Digital Grand Prix
Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam
Land: Nederland
Opdrachtgever: ING
Campagne: The Next Rembrandt Campaign
Design Grand Prix
Bureau: DDB Brussels
Land: Brussel
Opdrachtgever: Alzheimerliga
Campagne: Book for Alzheimer patients, "Simplified Stories"
Press Grand Prix
Bureau: TRY
Land: Noorwegen
Campagne: Tickets to Los Angeles, "Brad is single"
Outdoor Grand Prix
Bureau: Publicis London
Land: Verenigd Koninkrijk
Opdrachtgever: Tourism Ireland
Campagne: "Doors Of Thrones"
Environment Outdoor Grand Prix
Bureau: Leo Burnett Manila
Land: Filipijnen
Opdrachtgever: WWF Philippines Inc.
Campagne: WWF Iceberg "Bird"
Film Grand Prix
Bureau & opdrachtgever: Kenzo Parfums
Land: Frankrijk
Campagne: Kenzo World