Nederland wil geen nachtelijke reclameverlichting

Negen van de tien Nederlanders wil dat reclameverlichting ‘s nachts uitgaat. Dat blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau Tangram in opdracht van Stichting Natuur en Milieu en De Provinciale Milieufederaties, onder 1.000 Nederlanders. De organisaties willen dat er snel een eind komt aan nachtelijke reclame- en sierverlichting.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit het onderzoek blijkt dat de Nederlander ‘s nachts niet zit te wachten op verlichting van reclamemasten en het aanlichten van kerken, monumenten, gemeentehuizen en kantoorpanden. Respectievelijk 88,9 procent (reclameverlichting) en 86,5 procent (sierverlichting) vindt het een goed idee als deze verlichting voortaan ‘s nachts uitgaat.

De organisaties willen dat het kabinet en gemeenten zo snel mogelijk regels opstellen die een einde maken aan reclame- en sierverlichting tussen 00.00 en 06.00 uur. De belangrijkste redenen om tegen de nachtelijke verlichting te zijn, zijn energiebesparing en het tegengaan van lichthinder. De organisaties houden 27 oktober de derde Nacht van de Nacht met activiteiten in het hele land.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie