De Nederlandse topman Marijn Dekkers van Bayer is de ceo met het beste imago bij Duitse journalisten. Dat blijkt uit het onderzoek van Unicepta dat een ranglijst maakt met de favoriete ceo’s van de grote beurgenoteerde DAX-ondernemingen. Het analyseerde daarvoor meer dan 27.000 berichten in de algemene Duitse media in de periode van januari tot september 2015.
Midas
Marijn Dekkers dankt zijn positie aan zijn populariteit onder Duitse journalisten, die hem verantwoordelijk houden voor het duurzaam succes van het farmaceutische concern. Zo schrijft de Frankfurter Allgemeine Zeitung: ‘Wat topman Marijn Dekkers ook aanraakt, het lijkt de Nederlandse Midas-man te lukken’, met een verwijzing naar de mythologische koning Midas bij wie alles wat hij aanraakte in goud veranderde.
Handelsblatt schreef: 'Bayers Höhenflug geht weiter.'
Omstreden uitspraak
Marijn Dekkers verwierf vorig jaar internationale bekendheid vanwege zijn uitspraak dat een kankermedicijn niet was gemaakt voor de Indiase markt maar ‘voor Westerse patiënten die het kunnen betalen’.
Opvallend in de Duitse ranglijst is de stijging-met-stip van Matthias Muller, de nieuwe topman die VW uit de sores moet helpen
De volledige Top 10 (tussen haakjes staan de positie in de eerste helft van 2015)
1. Marijn Dekkers, Bayer (1)
2. Kasper Rorsted, Henkel (2)
3. Dieter Zetsche, Daimler (3)
4. Carsten Kengeter, Deutsche Börse (18)
5. Matthias Müller, Volkswagen (neu)
6. Ulf Schneider, Fresenius (20)
7. Heinrich Hiesinger, ThyssenKrupp (8)
8. Elmar Degenhart, Continental (7)
9. Karl-Ludwig Kley, Merck (9)
10. Timotheus Höttges, Deutsche Telekom (10)
Foto: EPA
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!