Duitse pers loopt weg met Nederlandse CEO

Marijn Dekkers van Bayer heeft beste imago bij Duitse journalisten

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Nederlandse topman Marijn Dekkers van Bayer is de ceo met het beste imago bij Duitse journalisten. Dat blijkt uit het onderzoek van dat een ranglijst maakt met de favoriete ceo’s van de grote beurgenoteerde DAX-ondernemingen. Het analyseerde daarvoor meer dan 27.000 berichten in de algemene Duitse media in de periode van januari tot september 2015.

Midas

Marijn Dekkers dankt zijn positie aan zijn populariteit onder Duitse journalisten, die hem verantwoordelijk houden voor het duurzaam succes van het farmaceutische concern. Zo schrijft de Frankfurter Allgemeine Zeitung: ‘Wat topman Marijn Dekkers ook aanraakt, het lijkt de Nederlandse Midas-man te lukken’, met een verwijzing naar de mythologische koning Midas bij wie alles wat hij aanraakte in goud veranderde.

Handelsblatt schreef: &;Bayers Höhenflug geht weiter.&;

Omstreden uitspraak

Marijn Dekkers verwierf vorig jaar internationale bekendheid vanwege zijn dat een kankermedicijn niet was gemaakt voor de Indiase markt maar ‘voor Westerse patiënten die het kunnen betalen’. 

Opvallend in de Duitse ranglijst is de stijging-met-stip van Matthias Muller, de nieuwe topman die VW uit de sores moet helpen

De volledige Top 10 (tussen haakjes staan ​​de positie in de eerste helft van 2015)

1.     Marijn Dekkers, Bayer  (1)

2.     Kasper Rorsted, Henkel  (2)

3.     Dieter Zetsche, Daimler  (3)

4.     Carsten Kengeter, Deutsche Börse (18)

5.     Matthias Müller, Volkswagen (neu)

6.     Ulf Schneider, Fresenius (20)

7.     Heinrich Hiesinger, ThyssenKrupp  (8)

8.     Elmar Degenhart, Continental  (7)

9.     Karl-Ludwig Kley, Merck  (9)

10.  Timotheus Höttges, Deutsche Telekom  (10)

Foto: EPA

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie