Millennials, het zijn net mensen. Kritisch, ijdel, onzeker, gestrest, gelukkig, uitgesproken, sociaal en altijd op zoek naar iets nieuws. Online adverteerders weten dankzij Silicon Valley aardig hoe ze bij deze doelgroep op de juiste knoppen moeten drukken. Maar er zijn nog genoeg momenten waarop jongeren even niét met hun neus in een smartphone zitten. En waar hebben ze dan behoefte aan? Schiphol vroeg het internationale reizigers tussen de 17 en 28.
‘Ik zet ‘m even op stil’
Apps maken het leven in veel opzichten een stuk makkelijker, maar ze zorgen ook voor een constante stroom aan prikkels. Pushberichten, updates, advertenties, likes, appjes: er is geen ontkomen aan. Neemt de stress toe? Dan richten mensen zich liever op hun fysieke omgeving, en jongeren zijn hierop geen uitzondering. Door de reisspanning die ze op Schiphol ervaren, vertrouwen ze er voor navigatie en informatie liever op de borden. En ook als het op ontspanning, aankopen en vermaak aankomt, houden ze hun smartphone vaker op zak. Daar liggen dus kansen voor ondernemers, adverteerders en dienstverleners.
‘Wow moet je dit zien!’
Waar millennials hun apps graag strak, clean en overzichtelijk hebben, zijn ze offline veel gevoeliger voor nostalgie, ambacht en gezelligheid. Wil je ze verleiden? Zorg dan dat je opvalt. Met een sfeervol industrieel interieur bijvoorbeeld, een artistieke invalshoek of uniek concept. Jongeren laten zich graag verrassen, dus besteed veel aandacht aan opvallende details. Ben je meteen lekker instagrammable.
‘Ach die paar euro’
Jongeren zijn gewend om alles online te vergelijken en doen dan ook minder snel grote impulsaankopen wanneer ze onderweg zijn. Maar dat betekent niet dat ze geen geld uitgeven. Een aanzienlijk deel van hun budget gaat op aan experiences. Zo trekken ze graag hun portemonnee voor goed eten, maar dan moet de sfeer ook perfect zijn. Daarnaast zoeken ze ontspanning en actie, zoals (retro) videogames of een potje tafelvoetbal. Wie de weg wil vinden naar de hoofden en harten van millennials, zou zich dus kunnen richten op kleine aankopen en korte avonturen van uitstekende kwaliteit.
Kwalitatief jongerenonderzoek in internationale omgeving
Schiphol is een perfecte plek om het gedrag van millennials onder de loep te nemen. In 2017 reisden bijna 8 miljoen jongeren tussen de 17 en 28 jaar via de luchthaven. Om deze groeiende doelgroep beter te leren kennen, sloeg de luchthaven de handen ineen met onderzoeksbureau Youngworks. Op basis van de resultaten wordt de komende tijd geëxperimenteerd met nieuwe horecaconcepten, sfeerelementen en activiteiten op de luchthaven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!