De meest succesvolle introductie (innovatie) in het supermarktkanaal in 2023, was de Magnum Double Starchaser, een ijsje met ‘een heerlijke laag krakende melkchocolade met knapperige stukjes mais, fluweelzacht popcorn en karamelijs met een heerlijke karamelsaus’. Deze sku zorgde voor een weekomzet (per actieve week) van dik 106 duizend euro. Op de voet gevolgd door tweelingzusje Magnum Double Sunlover (96 duizend euro per week). Dat rapporteert Circana in zijn jaarlijkse Introductie top 20.
Omzetsucces wordt veelal behaalt, zo blijkt uit de top 20, door minder gezonde producten (of verwenproducten). Behalve de ijsjes zijn er zoutjes, bier, mixdrankjes en zoete dranken zoals de Mullermilk Milkshake.
Proteïnes
Verder valt op dat veel supermarktklanten nog altijd op zoek zijn naar eiwitrijke producten. Zo prijken er proteïnerijke sku’s van onder meer Almhof, Danone en Melkunie in de lijst.
Met meer (veel meer) ongezond dan gezond in de succeslijst van Circana, is het een bijzondere prestatie dat Tessa Appels (een heus appelmerk dat zich profileert als ‘de eerste volzoete appel van Nederlandse bodem’) de nummer 15 in de lijst haalt (46 duizend euro omzet per actieve week).
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!