Begin dit jaar moest vastgesteld worden dat VodafoneZiggo in 2023 100 duizend klanten kwijtraakte bij vast internet, ondanks de nieuwe campagne 'Maak vandaag fantastisch'. Bij de rapportage over het tweede kwartaal van dit jaar blijkt het telecombedrijf het lek nog niet boven te hebben. Het raakt nog eens 27.400 klanten met een vaste internetaansluiting kwijt. De daling is in lijn met de afname in het eerste kwartaal van 2024 en met de kwartalen daarvoor. Het telecombedrijf spreekt van een consumentenmarkt die nog altijd ‘zeer concurrerend’ is. Het aantal zakelijke internetaansluitingen zat wel in de lift, daarvan kwamen er in de maanden april tot en met juni 4800 bij.
Totale omzet
Het aantal consumenten met een mobiel abonnement bij VodafoneZiggo bleef overigens stabiel op 3,3 miljoen. Op de zakelijke markt verloor VodafoneZiggo 18,5 duizend klanten. Dat had volgens het bedrijf te maken met het verlopen van contracten met lokale overheden. Het ging overigens niet ten koste van de omzet, want dat groeide binnen dit segment desondanks met 1,5 procent op jaarbasis. De totale omzet voor VodafoneZiggo steeg met eenzelfde percentage tot ruim 1 miljard euro.
Bron ANP/Redactie Adformatie
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!