Muziekstreamingdienst Spotify heeft in het tweede kwartaal meer luisteraars aan zich gebonden dan analisten en het bedrijf zelf hadden verwacht. De omzet van het Zweedse bedrijf steeg dan ook. Het operationele verlies werd flink kleiner.
Het aantal maandelijks actieve luisteraars van Spotify steeg naar 232 miljoen, een stijging van 29 procent op jaarbasis en 7 procent meer dan een kwartaal eerder. Daarvan waren er 108 miljoen die betaalden voor het premium-abonnement. Dat leverde Spotify 1,5 miljard euro op. Daarnaast verdiende het bedrijf 165 miljoen euro aan de advertenties die het aan zijn gratis gebruikers laat horen. In beide gevallen was dat ongeveer een derde meer dan een jaar eerder.
Spotify zelf verwacht aan het einde van het jaar tussen de 120 miljoen en 125 miljoen abonnees te hebben voor de premium-dienst. Dat zou een grote stap zijn op weg naar winstgevendheid. Nu al is er nauwelijks meer een operationeel verlies. Dat tekort bedroeg 3 miljoen euro tegenover 47 miljoen euro in het eerste kwartaal.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!