Omzet Lego fors gestegen door succes van Lego Icons, Lego City en Lego Technic

De vraag naar Lego is vooral sterk in Europa en Amerikaanse landen.

Retro Food Truck van Lego Icons

Mensen hebben in de eerste helft van dit jaar veel meer speelgoed en andere producten van Lego gekocht. De verkopen aan consumenten zijn volgens de Deense speelgoedfabrikant flink gestegen dankzij een sterke vraag, vooral in Europa en Amerikaanse landen. Ook de omzet en de winst van de speelgoedmaker gingen flink omhoog.

Het speelgoedmerk profiteerde van de ongeveer driehonderd nieuwe sets die het van januari tot en met juni heeft uitgebracht. Vooral producten van Lego Icons, Lego City en Lego Technic deden het volgens de speelgoedmaker goed. Net als de producten die de fabrikant uitbrengt van Star Wars en Harry Potter.

Beter dan de rest

De verkopen stegen vergeleken met de eerste zes maanden van 2023 met 14 procent. Lego heeft naar eigen zeggen een groter marktaandeel gewonnen en doet het ‘significant’ beter dan andere speelgoedfabrikanten. Concurrenten als Barbie-maker Mattel en Hasbro, het bedrijf achter speelgoed van My Little Pony, hebben volgens persbureau Reuters last van een stagnerende markt en zwakke verkopen. Lego wijt zijn hogere verkopen ook aan het ‘diverse portfolio voor alle leeftijden en interesses’.

De omzet van Lego steeg in de eerste zes maanden van het jaar met 13 procent, naar omgerekend zo’n 4,2 miljard euro. De nettowinst nam met 16 procent toe en kwam uit op omgerekend zo'n 800 miljoen euro.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie