MIE, Nederlands grootste Marketing Insights Event, bestaat 20 jaar en dat vieren we! It’s all about Data & Insights op 20 en 21 september in de Jaarbeurs.
Natuurlijk ontdek je tijdens MIE22 de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van Insights, Data Analytics en Data Science. Neuromarketing wordt inmiddels steeds vaker en steeds breder ingezet. Doe inspiratie op tijdens deze sessies op het MIE:
Pijn en Negatieve Emotie in de Customer Journey – Verrassend Effectief? [Unravel Research]
Bij marketing denk je direct aan positiviteit. Een brede glimlach, een perfecte propositie en een naadloze customer journey. Maar hoe zit het dan met angstopwekkende reclames, doelbewust arrogante verkopers en websites die je expres even laten wachten? Klaarblijkelijk is er een rol weggelegd voor negatieve emotie in marketing. Tim en Tom van het neuromarketingbureau Unravel leggen uit hoe het werkelijk zit, ondersteund met bevindingen en data uit het brein.
TomTom GO Navigation: increasing App-store conversions with neuromarketing [TomTom & Braingineers]
Challenging today’s free navigation apps with a paid application seems unlikely. Yet, TomTom’s user base of the Go Navigation App is quickly growing. To optimize their app-funnel (trial downloads, onboarding and conversion to a paid version), TomTom conducted neuromarketing research. Learn how TomTom measured the emotional customer journey, gained insights in implicit behavioral bottlenecks and restructured their funnel to increase their customer base.
Neuro transformation equals more grip on the consumers psyche [Beyond Reason]
Commercial succes depends on the capacity to influence the consumer’s psyche. …And a whole new field of expertise to make it happen is opening up. The more neuroscience progresses, the more it becomes clear how we can tighten our grip, and have more impact on the brain processes that control preferences and purchase decisions. Beyond Reason guides world class brands on their path towards ‘NEURO TRANSFORMATION’ -a systematic approach to align marketing practices and consumer research with the basics of neuroscience -a scientific procedure to improve all aspects of the brand-consumer interaction.
De lange-termijn impact van merkassociaties in het brein gemeten met fMRI onderzoek [Neurensics]
Een merk is een naam met associaties opgeslagen in het brein. Als je wil onderzoeken of die associaties bijdragen aan lange-termijn effecten, dan moet je dit dus in het brein onderzoeken. Neurensics doet dat met behulp van fMRI onderzoek, waarmee er wordt gekeken naar de neurale patronen van verschillende soorten associaties (imago, category entry points, etc.). In deze lezing laten we zien hoe je met neuromarketing onderzoek kunt meten of en hoe marcom bijdraagt aan het bouwen van een waardevol merk. Zodat je niet alleen de korte-termijn, maar ook de lange-termijn effecten van marcom goed in kaart kunt brengen.
Masterclass: 1+1=3 Meerwaarde neuro- én kwalitatief onderzoek in communicatieonderzoek [Motivaction]
Hoe optimaliseer jij jouw communicatie-uitingen? Motivaction presenteert de meerwaarde van verschillende onderzoeksmethoden voor communicatieonderzoek. Zij laten je zien wat elke methode toevoegt in de optimalisatie van communicatie. En wat de beperkingen van deze methoden zijn.
Bekijk het volledige programma op mie.nl en bestel nu je ticket met korting!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!