Microsoft gaat advertenties in Netflix-abonnement verzorgen

Microsoft heeft de bewezen technologie om advertenties voor een streamingsabonnement te leveren, aldus Netflix.

Netflix gaat techniek van Microsoft gebruiken om advertenties te tonen in zijn goedkopere abonnement. Wanneer en voor welke prijs dat abonnement uitkomt en wat voor advertenties er te zien zullen zijn, is nog onbekend. Microsoft en Netflix sluiten een wereldwijde deal rondom advertenties.

Abonnement met reclames als aanvulling

Volgens Netflix heeft Microsoft de bewezen technologie om advertenties te verzorgen in een videostreamingsdienst. Microsoft op zijn beurt belooft de privacy van Netflix-abonnees zorgvuldig te beschermen, maar zegt nog niet hoe. 

Het Netflix-abonnement met advertenties verschijnt als aanvulling op de bestaande, reclamevrije abonnementen. Netflix maakte in april bekend dat het een goedkoper abonnement met reclame gaat introduceren, mede het aantal abonnees (weer) te laten groeien. Eerder dit jaar maakte Netflix bekend dat het aantal abonnees voor het eerst in tien jaar gekrompen is.

Microsoft heeft advertentieplatform

Microsoft heeft een eigen advertentieplatform, dat met Netflix een grote nieuwe klant binnenhaalt. Geruchten claimen dat Microsoft werkt aan het toestaan van 'niet-storende' advertenties in gratis Xbox-games. De Xbox-spelcomputers zijn een product van Microsoft. Het bedrijf zou geen commissie vragen voor de reclames in Xbox-spellen, zodat game-uitgevers en advertentiepartijen de inkomsten kunnen verdelen. Het is nog niet duidelijk of en zo ja wanneer gratis Xbox-games advertenties krijgen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie