LiveRamp neemt Amsterdamse startup Faktor over

Faktor is voor een onbekend bedrag overgenomen door een van de grootste marketing-, data- en technologiebedrijven in de wereld.

Met de overname versterkt het Amerikaanse LiveRamp haar strategische focus op privacy en gegevensbeheer en kan zij haar portfolio van complianceproducten en -diensten verder uitbreiden. De in 2017 opgerichte start-up Faktor blijft vanuit Amsterdam werken aan de uitbreiding van haar Privacy en Consent Management Platform.

Nieuwe markten

Het Privacy en Consent Management Platform (CMP), dat bedrijven helpt te voldoen aan de GDPR regels, was voor LiveRamp de voornaamste reden om Faktor over te nemen. Het platform stelt consumenten in staat om door een gedecentraliseerde gegevensinfrastructuur zelf zijn instellingen te beheren, is een belangrijke toevoeging aan het LiveRamp-portfolio.

Volgens Tim Geenen, mede-oprichter van Faktor, is het CMP inmiddels geimplementeerd op meer dan tweeduizend websites door heel Europa. Dankzij de overname verwacht hij te kunnen uitbreiden naar nieuwe markten en daardoor het platform te kunnen opschalen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie