E-mail is een belangrijker marketingkanaal dan voor de crisis. Dat blijkt uit onderzoek van DDMA, de grootste branchevereniging voor datagedreven marketing en service, waaraan 54 organisaties uit 17 branches deelnamen.
E-mails blijken in coronatijd effectiever. Veel organisaties zien hun open- (47%) en klikratio’s (46%) stijgen. Daarnaast ziet 35% het aantal conversies als resultaat van e-mailmarketing omhoog gaan. Naast de gestegen effectiviteit van e-mails, is ook het aantal e-mailinschrijvingen bij 26% van de organisaties gestegen. Bijna de helft (48 procent) zegt op dit moment meer e-mails te versturen dan voor de coronacrisis.
Inhoudelijk passen veel organisaties hun e-mailcommunicatie aan de situatie aan. In het begin van de crisis lag de nadruk op informatieve, servicegerichte e-mails. Inmiddels blijken commerciële berichten voor conversiegerichte e-mailmarketing weer op gang te komen.
'De cijfers laten zien dat e-mail in deze tijd een van de meest effectieve kanalen is voor interactie met consumenten. Uit de gestegen ratio’s en conversies blijkt duidelijk dat consumenten de manier van mailen van organisaties waarderen', zegt DDMA-directeur Diana Janssen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!