Adformatie en DVJ Insights ondervragen jaarlijks marketeers over de stand van zaken en actuele thema’s in het marketingvak. Hoe denken jij en je vakgenoten over kansen in marketing, positionering, branding en merkgroei? Hoe groot zijn de budgetten, hoe groot is het succes van de inspanningen en waar wordt op bezuinigd? De Grote Marketing Enquête vind je hier.
Resultaten
De uitslagen van het onderzoek worden gepubliceerd in de november-editie van Adformatie. Ook licht Marieke van Echteld van DVJ Insights de resultaten tijdens Het Grote Marketing Congres op 13 november toe.
Vorig jaar bleken marketeers hoge verwachtingen te hebben van het bereik van branded content op Facebook, Instagram en Twitter. Ruim 70 procent van de marketeers bezuinigde op media-inzet.
Ook was een duidelijk verschil te zien in welke kpi's succesvolle en minder succesvolle bedrijven. Succesvolle bedrijven richten hun aandacht op omzet, marktaandeel en de waarde van het merk. Bedrijven die slechter dan de concurrentie presteren kijken naar de KPI’s loyaliteit, merkbekendheid en klanttevredenheid.
Deelnemers aan de enquête maken kans op een kaart voor het Grote Marketing Congres of een jaarabonnement op Adformatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!