Consumentenvertrouwen stijgt in maart, terughoudendheid bij grote aankopen blijft

Het indexcijfer voor koopbereidheid in maart was -14, een stukje beter dan de -17 van februari.

Hoog Catharijne The Mall in Utrecht
Shutterstock

Het vertrouwen van Nederlandse consumenten in de economie verbetert verder, maar terughoudendheid bij grote aankopen blijft bestaan. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) is het consumentenvertrouwen voor de zevende maand op rij gestegen.

Hoewel de algemene stemming minder negatief is dan voorheen, blijft de koopbereidheid voor grote aankopen nog steeds achter. In maart werd een indexcijfer van -14 genoteerd voor koopbereidheid, wat beter is dan het -17 cijfer van februari. Echter, voor grote aankopen blijft de terughoudendheid aanwezig, met een indexcijfer van -33 in maart ten opzichte van -37 in februari.

Meer bij Business Insider

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie