Nu de nieuwe NMO-organisatie in 2024 een feit is en het NMO online onderzoek is geïntroduceerd, begint er een vernieuwd team bij Vinex. Carla der Kinderen (RTL/ Ad Alliance) is de nieuwe voorzitter van Vinex. Ze neemt de rol over van Rien van Beemen (Mediahuis). Joris van Lierop wordt de nieuwe directeur van Vinex als opvolger van Karin Schut. Zij is een van de grondleggers van het nieuwe bereiksonderzoek. Der Kinderen is al geruime tijd bestuurslid bij Vinex en nauw betrokken bij de lancering van het nieuwe onderzoek. Van Beemen blijft betrokken als lid van het NMO-bestuur.
Van Lierop werkte eerder als uitgever bij verschillende mediaconcerns en heeft met TCE een eigen mediabedrijf. Hij was eerder een aantal jaren voorzitter van Vinex en is goed bekend met de verschillende disciplines en krachtenvelden die een rol spelen binnen NMO.
'Het is belangrijk om met elkaar standaarden te delen om zo een gelijk speelveld te creëren. Betrouwbaar en onafhankelijk bereiksonderzoek is een belangrijke voorwaarde voor een gezonde markt waar alle deelnemers, exploitanten, mediabureaus en adverteerders van profiteren. Karin heeft met het nieuwe onderzoek fantastisch werk afgeleverd, een stevig fundament waar de digitale gemeenschap nog jaren op kan bouwen', zegt Van Lierop.
Schut: 'Nu het nieuwe onderzoek staat, is de belangrijkste taak dit als marktstandaard voor digitaal bereik in de markt uit te rollen. Vinex behartigt hierbij de belangen van de publishers binnen het online domein en die zijn met Joris van Lierop als directeur in goede handen.'
Het Vinex-bestuur bestaat per 1 februari uit Carla der Kinderen, voorzitter (Ad Alliance/RTL), Barbara Hazenberg: penningmeester (DPG Media), Anne Marije de Vries Lentsch (Hearst), Charelle Akihary (NPO) en Erik Grimm, secretaris.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!