De implosie van de Amerikaanse economie
Umair Haque, EandD
The Implosion of the American Economy
Amerika wordt geconfronteerd met een economische ramp, ongekend in de moderne geschiedenis. Dit heeft enorme invloed op ondernemingen en de banen die zij bieden. Een kwart van de beroepsbevolking is nu werkloos, en volgens de auteur van dit stuk komen de meeste van die banen niet terug.
Hoe de media en advertentiemarkten wereldwijd weer opstarten
Diverse verslaggevers Digiday
Originele titel: Global green shoots: How the media and advertising markets around the world are beginning to restart
Nu de heftigste fase van de coronacrisis in steeds meer landen achter de rug is, zoeken de media en advertentiemarkten wereldwijd naar manieren om weer open te gaan. Hoe doen ze dat? Met welke vooruitzichten en kansen? Digiday zetten zijn verslaggeversnetwerk aan het werk en maakte een rondje over de wereld om het in kaart te brengen. Van Australië, tot Brazilië en China.
Op zoek naar innovatie? Werk samen met een startup
Harvard Business Review, Andrew Shipilov , Nathan Furr en Tobias Studer Andersson
Originele titel: Looking to Boost Innovation? Partner with a Startup.
De drie auteurs hebben onderzocht hoe bedrijven kunnen innoveren in samenwerking met een startup om nieuwe waarde te creëren. Ze delen hun ervaring en een best practice in dit stuk.
Chinese corona-app maakt omstreden doorstart
Thomas Macaulay, The Next Web
Originele titel: Chinese city’s health-tracking surveillance tech set to outlast the pandemic
De Chinese miljoenenstad Hanghzou is van plan om zijn app voor het traceren van contacten in verband met het coronavirus om te zetten in een permanente tracker, schrijft The Next Web. Daardoor neemt de angst toe dat de technologie, die is geïntroduceerd om COVID-19 te bestrijden, de pandemie zal overleven. De app wordt eind volgende maand gelanceerd. Het plan is nu al omstreden: iedere inwoner krijgt een gekleurde gezondheidsbadge op basis van een verzameling van alle data.
De laatste hymne van Nike brengt hoop in bange dagen
Doug Zanger, Adweek
Originele titel: Nike’s Latest Anthem, Narrated by LeBron James, Is Filled With Hope for a Broken World
Nike bouwde de afgelopen tijd flink wat goodwill op en met een nieuwe campagne, gemaakt door W+K, wordt die trend voortgezet, schrijft Adweek. De commercial omvat het comeback-verhaal van de mensheid, met atleten van wereldklasse. Precies wat je zou verwachten van een Nike-advertentie, stelt de auteur van het stuk. Verteld door LeBron James, bevat de video bekende Nike-atleten, onder wie Serena Willams, Naomi Osaka en Tiger Woods.
AR perfecte tool voor kledingretailers tijdens pandemie
Sam Bradley, The Drum
Originele titel: Asos is using AR to promote and sell fresh products in lockdown
Voor wie zich al afvroeg welke retailer tijdens de coronacrisis het snelst zou overgaan tot een slimme AR-toepassing, dat is Asos. Het internationale kledingmerk doet nu aan ‘digital dress ups’, door met behulp van de technologie van de Israëlische AR- en AI-firma Zeekit wekelijks zes modellen virtueel aan te kleden met zo’n vijfhonderd kledingstukken. Een perfecte methode om besmettingsgevaarlijke fotoshoots te omzeilen en de laatste modecollecties sneller dan ooit te kunnen vermarkten. Dit artikel van The Drum legt uit hoe Asos en Zeekit te werk zijn gegaan.
Helft zorgpersoneel wereldwijd roept op tot 'groen herstel
The Guardian
Originele titel: World health leaders urge green recovery from coronavirus crisis
Artsen en medische professionals van over de hele wereld hebben wereldleiders opgeroepen om te zorgen voor een 'groen herstel' na de coronaviruscrisis. Dat meldt de Guardian. Daarin moet rekening worden gehouden houdt met luchtverontreiniging en klimaatafbraak. Meer dan 200 organisaties die ten minste 40 miljoen medewerkers in de zorg vertegenwoordigen - ongeveer de helft van de mondiale medische beroepsbevolking - hebben een open brief aan de G20-leiders ondertekend, verwijzend op de 7 miljoen voortijdige sterfgevallen waaraan luchtverontreiniging elk bijdraagt jaar over de hele wereld.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!