Mensen willen helemaal niet dat je authentiek bent
Brian Clark, Copyblogger
Originele titel: Why People Don’t Want the ‘Real’ You
Mensen willen niet zozeer dat een merk of persoon authentiek is, stelt Brian Clark in een korte beschouwing. Ze willen dat het bijdraagt aan het vertellen van hun eigen verhaal. Of het scheppen van het beeld dat zij willen uitstralen. Het is niet voor niets dat Seth Godin zei dat authenticiteit in marketing betekent dat je het verhaal is vertelt wat mensen willen horen.
Merken tonen zich solidair met de protesten tegen racisme, maar kunnen ze bijdragen aan echte verandering?
Imogen Watson, The Drum
Originele titel: Brands show solidarity with George Floyd protests, but can they contribute to real change?
Merken als Nike, Ben & Jerry's en L'Oreal hebben de afgelopen week stelling genomen tegen raciaal onrecht en politiegeweld na de dood van George Floyd. Hoe kunnen merken op een zinvolle manier solidariteit tonen? Dit artikel zoekt antwoord.
Hoe kom je als retailer door een crisis? Nike heeft een playbook
Rob Walker, Marker
Originele titel: Nike's Secret for Surviving the Retail Apocalypse
De gevolgen van de pandemie op de retailsector is enorm. Toch rapporteerde Nike verrassend goede cijfers - ondanks het feit dat het bedrijf sterk afhankelijk is van de Chinese markt die door het coronavirus werd geteisterd. Nike's CEO John Donahoe zei met zoveel woorden dat het bedrijf ‘een playbook’ heeft dat elders is te gebruiken’. In dit artikel het geheim achter Nike.
New York Times presenteert in feature Mark Rutte als een sober contrast in een onbezonnen tijdperk
Thoms Erdbrink, NYT
Playing by the Rules: Dutch Leader Offers a Sober Contrast in a Brash Era
Hij fietst graag naar kantoor, woont in een bescheiden appartement in Den Haag , betaalt zijn eigen koffie en weigert elke kostenvergoeding. In een tijd waarin populisten sociale normen omverwerpen, bezocht premier Mark Rutte zijn moeder niet in de weken voor haar dood. Het was in strijd met het beleid van zijn land. Portret van Mark Rutte, een van Europa’s langstzittende leiders, die overeind blijft te midden van opportunistische populisten. Geschreven door een Nederlander, Thomas Erdbrink, dat wel
De dure commercial op tv kan wel eens zeldzaam worden
Tiffany Hsu, NYT
Originele titel: The TV Commercial, Once Advertising’s Main Event, Suffers in the Pandemic
De tv-commercials leggen het in coronatijd af tegen goedkopere en beter gerichte digitale vormen. Toekomstvoorspelling in dit stuk: alleen grote tv-events zullen nog grote tv-commercials trekken. Edward E. Timke, een reclametexpert aan de Duke University, noemt het een keerpunt in de geschiedenis. ‘Reclamebureaus of hun klanten gedwongen zullen worden om opnieuw na te denken over hoe ze produceren en hoe ze creëren. Misschien worden advertenties met grote producties eerder uitzondering dan norm.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!