Vandaag maakt het Financieele Dagblad in het kader van hun WK-verslaggeving (wat nou komkommertijd! de krant besteedt er zelfs een blog aan) een rondje langs de burelen van Mediaedge:cia.
Het mediabureau heeft het pand (van binnen) volledig oranje versierd. Ik rij elke ochtend op m'n fiets langs het kantoor van Mediaedge:cia en kan zeggen dat het ook aan de buitenkant goed is te zien (voor de geïnteresseerde, het kantoor staat aan de Heemstedestraat, vlakbij het metrostation).
Niet te missen, er komt een oranje gloed uit het pand.
Het FD schrijft: 'Cindy Jacobs, mediadirecteur van het Amsterdamse mediabedrijf Mediaedge:cia is vrijdag nog persoonlijk naar de Blokker gegaan om de schappen met oranjespul leeg te kopen. Jacobs: 'Bij de mannen van mediabuying staat het plasmascherm permanent op het WK afgestemd. De kantine heeft oranje servetjes en overal zie je van die opgeblazen oranje hamers.'
Op de foto zie je de medewerkers loos gaan tijdens de wedstrijd Nederland-Ivoorkust. Er wordt stevig gedronken en gepaft (niet in de rookkamer overigens, weet Jacobs wel welke boetes daar op staan?) en ja hoor er staat een grote oranje Wuppie op een bureau.
Is dit een extreem geval van WK-koorts op het werk? Onze kantine is ook tamelijk oranje, maar daar blijft het verder dan ook bij. Ik heb hier nog niemand met een oranje wuppie op de schouder kunnen betrappen... En hoe zit het bij jullie Molbloglezers, wordt er nog gewerkt tijdens de wedstrijden?
Overigens schrijft het FD ook over serieuzere WK-zaken: zo heeft Amerikaanse WK-sponsor Budweiser een deal gesloten met het Duitse Bitburger.
Budweiser is een geplaagd merk dit WK. Naast het feit dat het Amerikaanse biertje niet gepruimd wordt door Duitsers, behoren in Duitsland de rechten op de merknaam toe aan het echte, Tsjechische Budweiserbier.
Er was natuurlijk altijd al gedoe rond deze merknaam, maar het wordt tijdens het WK weer zo pijnlijk zichtbaar.
In de landen waar het Tsjechische Budweiser 'Budvar' de merkrechten heeft, mocht Budweiser altijd de merknaam Bud voeren, maar dat mag dus nu ook al niet meer volgens een Duitse rechter.... de merknaam Bud kan namelijk verward worden met Bit, de volksnaam van het Duitse merk Bitburger. Maar de twee merken zijn tot een overeenkomst gekomen. De Amerikanen morgen Bud communiceren op het WK, de voetbalfans drinken in de stadions echter het biertje van Bitburger.
Nu denken nietsvermoedende fans dat hun Budweiser erg goed smaakt, maar blijken ze dus Bitburger te drinken. Heeft Bitburger hier wel aan gedacht toen men deze deal met Anheuser Busch sloot? En wat betekent de ruil voor het imago van Bud?
De jurisprudentie rond dit merkengeschil blijkt overigens een lastige. Zo won Budweiser in 2005 nog een rechtszaak rond de merknaam Bud van Budvar in Hongarije. Wellicht dat Anheuser-Busch deze zaak dus nog kan winnen bij het Europese Hof. Wordt vervolgd!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!