Wakker Dier op zoek naar 'liegebeest'

Verkiezing van producent of verkoper van vlees, vis of zuivel, die het minst de waarheid vertelt over het leven van het dier achter het product.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wakker Dier gaat op zoek naar het meest misleidende stukje vlees of pakje zuivel. Vanaf donderdag kan op de site van de dierenbeschermingsorganisatie worden gestemd op het grootste 'liegebeest', de producent of verkoper van vlees, vis of zuivel die het minst de waarheid vertelt over het leven van het dier achter het product.
Een grazende koe op de verpakking van worst die wordt gemaakt van varkens die nooit buiten komen en beloftes over duurzame visserij bij een moot met uitsterven bedreigde tonijn; volgens Wakker Dier liegen producenten en verkopers van dierlijke producten heel wat af. De Liegebeest-campagne moet er volgens Wakker Dier dan ook voor zorgen dat mensen beter weten wat ze eten. “De harde werkelijkheid zullen we met deze campagne niet op de verpakking krijgen. Maar wat we wel kunnen bereiken is dat er geen sprookjes meer op staan”, aldus een woordvoerder van de organisatie.
Op de website van Wakker Dier kunnen bezoekers het grootste liegebeest aanwijzen uit een lijst van twaalf producten en reclames. Tot de genomineerden behoren onder meer rookworsten van Unox, ijs van Hertog en vis van supermarktketens Albert Heijn en Aldi.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie