Deze online campagne voor een droog verzekeringsproduct pakt heel goed uit: reclamebureau Fallon maakte voor de Amerikaanse verzekeringsmaatsschappij Travelers een microsite waar huiseigenaren op een interactieve manier kunnen checken of ze wel veilig wonen.
Het bureau heeft een zeer mooie en realistische 3D omgeving gemaakt met daarin 3 soorten huizen die passen bij 3 leefwijzes; de starters, het gezin en een ouder echtpaar dat een eigen bedrijfje begint.
Leuk detail: men heeft gebruik gemaakt van echte acteurs, ze laten optreden voor een groen scherm en de personen vervolgens in de 3D-omgeving geplaatst.
Spelenderwijs leer je over veiligheidsaspecten in en rond het huis; de makers hebben een behoorlijke hoeveelheid informatie in de site weten te stoppen, maar geven deze info goed gedoseerd. (via iMediaconnection). De uitkomsten waren toch wel verrassend; ik dacht dat ik wel wist waar je een rookmelder moest plaatsen, niet dus. En de gevaren van kaarsen zijn al helemaal niet bij me bekend.
Ik vraag me echter wel af of dit soort sites direct bijdraagt aan de omzet van Travelers. Zo is er geen follow-up: ik krijg bijvoorbeeld geen aanbieding als ik wegklik, en er wordt al helemaal niet gevraagd om m'n gegevens.
Wellicht is dat ook niet de bedoeling van deze game, en wil Travelers juist uitdragen dat de verzekeringsmaatschappij geeft om de veiligheid van de klant, zonder daar direct een slaatje uit te willen slaan. Of zien ze aan m'n adres dat ik toch niet tot de doelgroep behoor.
Maar dan nog, er is zelfs geen mogelijkheid om de site door te sturen naar vrienden, terwijl deze site zich uitstekend leent voor een virale actie. Gemiste kans!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!