Het besluit tot de samenvoeging van de Europese marketing treedt deze maand in werking, meldt het Algemeen Dagblad. Niet lang daarna worden de eerste honderd buitenlandse werknemers verwelkomd. Later in het jaar worden er nog eens driehonderd van hen verwacht.
Powerhouse
Rotterdam moet in de plannen van Unilever uitgroeien tot een European Marketing and Innovation Powerhouse. Het gaat de vele Europese Unilever-merken onderhouden en ontwikkelen. Hiermee zou een waarde van 13 miljard gemoeid zijn.
Behendig
De samenvoeging is ingegeven door de wens van Unilever om ‘zo behendig en flexibel mogelijk’ te reageren op veranderingen in de markt. ‘Dit is nodig om van succes verzekerd te blijven en het zal helpen in onze ambitie verder te groeien’, aldus een verklaring van het concern.
Londen global
Voor de samenvoeging verhuist het ‘Europese team’ vanuit Londen naar Rotterdam. Dit gaat om in totaal 150 marketeers. In Londen zelf wordt vervolgens de global marketing ondergebracht.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!