State of the digital content: mobile!

Voor mijn Handboek Content Strategie bekijk ik veel Mobiele content maakt al 1/5 uit van de totale content die rond gaat in de wereld. In een mooi vergelijk tussen 2010 en begin 2013 zien we dat de iPads en andere mobiele devices voor veel contentaanbod en -sharing zorgen. In 2010 was het nog e-mail voor ruim 90% waar wij onze content mee deelde en zorgde voor verspreiding, in 2013 was e-mail goed voor 53% en Facebook voor ruim 27%, Twitter is begin 2013 een goede tweede.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het onderzoek is uitgevoerd onder ruim 28 miljoen unieke bezoekers van en daarmee zeer interessant. Überflip? Zij maken pageturning software.

Opvallende cijfers
Opvallend is vooral de toename van de videocontent. In de periode 2010-2013 is dit bijna vier maal zoveel. Anno 2013 is video 22% van het totale content geworden. Opvallend is ook dat vooral de mobiele content enorm stijgt maar dat de content gedeeld via de desktop afneemt. Kannibalisatie dus. Van de mobiele content komt 41% vanaf de iPad en neemt het bezoek met een iPhone af. Mobiel is volgens dit onderzoek goed voor 21% van de totale contentdeling. Vine en Instagram behoren tot de zeer snelle stijgers in contentland.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie