Onderstaand filmpje toont sleepdancers in actie. Voor het kussen wordt verwezen naar Pillowblaster.nl.
Natuurlijk dansen studenten in Amsterdam niet slaapdronken op straat, dat doen ze doorgaans ook gewoon als ze nog wakker zijn. Toch leek het ABN AMRO een aardige manier om hun nieuwe premium voor studenten te introduceren.
Na succesvolle campagnes als 'Pimp my Room', 'Dump je oude bank' en 'Een beetje student sluit de boel goed af' propageert de bank dit jaar 'de wakkere student bankiert bij ABN AMRO'. Deze propositie werd in samenwerking met TBWA/NEBOKO ontwikkeld en past volgens beide perfect binnen de belevingswereld van studenten.
Zoals we gewend zijn van ABN AMRO hoort er een voor de student bijzonder premium bij. Geheel in stijl met de propositie is dat de Pillow Blaster geworden. Zodat studenten na een avond stappen op tijd en met hun eigen muziek wakker worden om naar hun colleges te gaan. Na de woonkamer (opblaasbank), de keuken (koelkastkluis) dringt de bank nu dus ook door tot de slaapkamer van de student.
De campagne wordt zowel online als offline ondersteund middels bannering, video emailing en promotieteams die sinds gisteren het hele land doorgaan om studenten met de Pillow Blaster op de foto te zetten. Uiteraard is er een speciale actiepagina waar de foto's op komen te staan en het pakket afgesloten kan worden.
ABN AMRO heeft aan deze campagne qua verkoop van Studenten Pakketten een flinke doelstelling gekoppeld. Een aardige uitdaging lijkt me, zeker gezien het concurrentieveld. De bank is uiteraard niet de enige die in de vijver van potentiële yuppen vist. De Pillow Blaster moet het dit jaar dan ook opnemen tegen 12 gratis bioscoopkaartjes van de Postbank en een gratis fiets van de Rabobank.
Benieuwd waar de student dit jaar echt wakker van wordt?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!