Pr-tips voor Israel

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Het gaat niet goed met de PR van Israel, vindt militair pr-adviseur Ned Barnett op de . Als dit land de publieke steun in de VS wil behouden in z’n strijd tegen Hezbollah, zal het een andere communicatie & taal moeten gebruiken. Barnett, nogal pro-Israel,  geeft suggesties:

- Zoek een woordvoerder die eruit ziet en praat als een Amerikaan. Dat deed Israel wel ooit met Benjamin Netanyahu, maar verzuimt dit nu. Er worden ‘very foreign’ woordvoerders ingezet met zware Israelische accenten. In de PR moet je echter bereiken dat het publiek zich met je kan identificeren.

- Frame het debat door alleen over Hezbollah te spreken als “vicious terrorists”?. Vermijd het ze moslimterroristen te noemen. Het gaat niet om moslims, het gaat om terroristen die kwaadaardig zijn.

- Spreek niet van Katyusha-raketten die op noord-Israel worden afgevuurd. Niemand kent die dingen. Gebruik liever de term zeer explosieve en dodelijke oorlogsraketten, die worden afgevuurd vredelievende, onschuldige mensen.

- Plaats het conflict in Amerikaans perspectief en stel: hoe zou Amerika reageren als er meer dan 2000 zeer dodelijke raketten op Atlanta of Kansas City worden afgevuurd?

- De media zijn over het algemeen links, tegen Israel en hebben het beeld geschapen van de vrijheidsstrijders van Hezbollah. Dat moet worden gecorrigeerd. Vertel het verhaal van deze oorlog daarom opnieuw, en richt je direct tot het Amerikaanse publiek – kijk in de camera zoals Ronald Reagan ooit deed. 

Wat denkt u: Zou het de Israeli’s helpen? En heeft u zelf nog tips voor Hezbollah of Israel nu deze oorlog (zoals iedere oorlog) ook op communicatiegebied wordt uitgevochten?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie