Boris Hendriksen, VP Sales BE VIACOM: 'We hebben de prijs opgericht omdat er nog geen reclameprijs voor kinderen bestond. Nickelodeon richt zich op kinderen en wil de mening van kinderen daarom ook serieus nemen. Daarnaast wil Nickelodeon adverteerders motiveren om uitingen van kwaliteit te maken voor kinderen en goede commercials, die door kinderen gewaardeerd worden, belonen.'
De kinderjury bepaalde via een voorselectie welke acht commercials er in de finale kwamen. In de finale bepaalden de kinderjury, een vakjury en kinderen in het land de uiteindelijke winnaar.
De winnende commercial:
De kinderjury is voorbereid op het beoordelen van de inzendingen met een media- en reclamewijsheid training. Tijdens deze training bepaalden de kinderen met elkaar op welke factoren ze de commercials zouden beoordelen. Deze factoren waren: grappig, interessant, duidelijk, origineel, eerlijk, en mooi gemaakt.
De commercial is in 2010 gemaakt door de HKU en werd van januari tot maart 2012 uitgezonden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!