Pepsico, ook wel bekend van Doritos, Fritos en Lay chips, zit niet stil. Na het vaststellen van drie verschillende sociale trends, speelt het voedingsmiddelen bedrijf hier handig op in bij het lanceren van hun nieuwe product. Maar eerst: wat zijn de laatste trends?
Trend 1. Vrouwen doen vaker boodschappen dan mannen.
Trend 2. Vrouwen snacken meer dan mannen.
Trend 3. Vrouwen maken zich druk om calorieën.
Conclusie: hoogste tijd voor een product speciaal voor vrouwen. En daar is-ie dan: Smartfood Popcorn Clusters.
Pepsico is bekend van merken die garant staan voor veel calorieën. Met Smartfood Popcorn clusters (popcorn dat aan elkaar plakt) is gekozen voor een gezonder alternatief. De popcorn combineert een zoete met zoute smaak, zonder kleurstoffen en met maar 120 calorieën per zak. Pepsico ziet hierin een markt dat 650 miljoen dollar per jaar in extra verkoop zou moeten opleveren. Behalve het product zelf, zullen ook marketing displays aangepast worden. Dat wil zeggen: meer vrouwelijke vormen met daarop gezonde snacks om winkelende vrouwen aan te trekken.
Hoewel ik Pepsico heel goed begrijp, houd ik persoonlijk er niet zo van om producten te kopen die speciaal op mij als vrouw gericht zijn. Ik kan ook best mannelijke producten eten met lekker veel calorieën en onder de indruk zijn van rechthoekige, zwarte displays met gefrituurde, vette popcorn. Of toch....niet?
Ik ga op onderzoek uit:
Trend 1. ‘Hebben we nu alles?’ is een vraag die mijn partner me regelmatig stelt als we de wekelijkse boodschappen doen en er vier wortels, een brood, kaas, ham en melk in de kar ligt. Ik kijk op mijn lijst en we zijn nog niet eens op de helft. Maar ja, ik doen dan ook vaak de boodschappen.
Trend 2. Net voor het schrijven van dit stuk had ik al zes koeken met chocolade achter de kiezen, terwijl mijn partner een boterham aan het smeren was. Gisteren wilde hij nog een koekje nemen van een rol die we die dag ervoor hadden gekocht. Maar die rol koeken had ik ook al opgegeten.
Trend 3. Hoewel ik me dan volstop met koek, kijk ik toch angstig op de verpakking en zie ik dat ik in minder dan een uur tijd toch weer 800 calorieën heb verorberd. Alarm. Ik kan niet wachten tot morgen wanneer ik weer tijd heb om naar de sportschool te gaan.
Conclusie: trends zijn bevestigd, misschien toch niet zo’n heel gek idee om een snack voor vrouwen te lanceren. Het enige advies: wees een beetje subtiel. Wij vrouwen houden er niet van om geconfronteerd te worden met het feit dat we teveel snacken en ons (te) druk maken om calorieën.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!