Op 11 juni worden zes Radio Advertising Awards uitgereikt. De jury, bestaande uit Niels van Altena (Ster), Dennis Landman (Sky Radio Group), Herman ten Cate (100% NL), Rob Beijersbergen (Q-music) en Joris van der Pol (538 Groep), nomineerde naast drie adverteerders ook drie mediaplanners. Patrick Horstman (Mindshare), Myrka Beekhuizen (Mindshare) en Iris de Graaf (Vizeum) maken kans op de nieuwe titel beste Radioplanner van het jaar.
RAB heeft aan de mediabureaus gevraagd om hun adverteerders en radioplanners voor te dragen aan de hand van een lijst met criteria. De radiozenders beoordeelden de inzendingen daarna op basis van de motivatie van de bureaus en gebruikten hun eigen kennis en ervaring met de adverteerders en de planners. Van de shortlist koos de jury uiteindelijk drie genomineerden.
Naast de beste radioadverteerder en radioplanner, bekroont de jury ook creatie, in de categorieën profit, non-profit en inhaker. Het publiek kiest uiteindelijk de winnaar van de zesde award, die van beste radiocommercial, via debesteradiocommercial.nl.
Foto: Flickr CC (Austin Gruenweller)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!