Ook commerciële merken besteedden dit weekend aandacht aan International Women's Day.
YouTube begon de campagne #DearMe met bekende youtubers die antwoord geven op de vraag ‘welk advies zou je jouw jongere zelf geven?’
#DearMe - What Advice Would You Give Your Younger Self?
Q-music liet de vrouwendj's de zender de hele dag overnemen. Er waren live optredens en de dames steunden alledrie een goed doel in de vorm van reclamezendtijd.
Women’s Aid lanceerde een interactief billboard, waar de blauwe plekken verdwenen op het moment dat mensen er naar keken.
Vodafone laat weten dat vrouwen in hun organisatie minimaal zestien weken betaald zwangerschapsverlof krijgen.
If global businesses retained more women after maternity leave, they could save up to $19bn a year http://t.co/ougVY9Ew5E #MakeItHappen
— Vodafone Group (@VodafoneGroup) 8 maart 2015
The Clinton Foundation kwam met de campagne ‘Not There’ waar vrouwen waren verwijderd uit advertenties, om te laten zien dat er nog steeds een hoop moet gebeuren.
The Salvation Army (Zuid-Afrika) gebruikt de hype rondom #TheDress om aandacht te vragen voor vrouwenmishandeling.
Why is it so hard to see black and blue? One in 6 women are victims of abuse. #StopAbuseAgainstWomen pic.twitter.com/FgDdKdsMMb
— TheSalvationArmySA (@SalvationArmySA) 6 maart 2015
Met Google Doodle vierde de zoekmachine alles wat vrouwen op economisch, sociaal en politiek gebied hebben bereikt.
International Women's Day Google Doodle
Nike lanceerde een nieuwe sneakercollectie voor vrouwen.
Bouquet of Max. The @nikesportswear Women’s City Collection arrives Saturday 7 March. http://t.co/dQdq4pqJei pic.twitter.com/MixgHNAGXl
— Nike.com (@NikeStoreEurope) 4 maart 2015
Ook grote merken als Red Bull, Unilever en Always tweetten mee over #InternationalWomensDay.
To every woman doing amazing things around the world #InternationalWomensDay pic.twitter.com/5fYqr9gMlo
— Red Bull UK (@RedBullUK) 8 maart 2015
Women reinvest 90% income into their families. Empowerment transforms families, communities, economies #IWD #HeForShe pic.twitter.com/0OLoT5YhZy
— Unilever News (@Unilever) 9 maart 2015
Alone you’re awesome. Together we rock. Share with a friend. Show you’re proud to do things #LikeAGirl. https://t.co/wcdfi4eRsm
— Always (@Always) 3 maart 2015