Premium

Nieuwe Rabobank-campagne door Ogilvy: 'Een aandeel in elkaar'

Rabobank trapt de nieuwe campagne af op zondagavond met een 'manifest' van 80 seconden. Bekijk de commercial nu alvast op Adformatie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De essentie van de nieuwe campagne van Rabobank luidt: terug naar de kern. Onder het motto ‘een aandeel in elkaar’ gaat op zondag 16 november de nieuwe campagne van de Rabobank van start. De Rabobank zegt over de campagne: &;De kern van het bestaan van de coöperatieve bank is de klant. Die klanten met hun oprechte verhalen vormen de basis van de nieuwe campagne. Doel van de campagne is om de verbinding met de samenleving te herstellen.&;

De reclame campagne is het eerste resultaat van tussen Rabobank en het reclamebureau Ogilvy & Mather Amsterdam. Dit is de commercial die zondag live gaat en geregisseerd is door Martijn de Jong van Wefilm: 

Aandeel in elkaar
Rabobank zegt de overtuiging te hebben dat je met elkaar meer bereikt dan alleen. Heleen Crielaard, bij Communicatie & Corporate Affairs van de Rabobank verantwoordelijk voor communicatie met het Nederlandse publiek, zegt: &;Een ieder kan een aandeel in het leven van een ander hebben. En daarmee een bijdrage leveren aan het realiseren van een droom of ambitie. Dat doen mensen onderling en dat kunnen we als bank versterken.&;

Klant in de hoofdrol
In de campagne draait het om de manier waarop de Rabobank de leef- en werkomgeving van haar klanten versterkt. Rabobank: &;Klanten van de regionale Rabobanken vervullen de hoofdrol. Het gaat het om klanten met een ambitie, waarin anderen hen helpen, en waarin de Rabobank die energie versterkt door mensen te verbinden en toegang te geven tot financiële diensten, kennis en netwerken.&; Darre van Dijk, Executive Creative Director van Ogilvy & Mather Amsterdam en verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de campagne, hierover: &;Rabobank laat met voorbeelden uit hun dagelijkse praktijk en het dagelijkse leven van mensen zien wat ze bedoelen met een aandeel in elkaar. Je ziet wat mensen willen bereiken, hoe mensen een aandeel in elkaars leven hebben en hoe de aanpak van de Rabobank daarin een bescheiden maar essentiële rol speelt.’

TV
Televisie vormt het uithangbord van de Rabobank-campagne. Verdieping van concrete klantvoorbeelden vinden mensen op het online platform . Rabobank: &;Lokale voorbeelden van Rabobank-klanten en regionale banken krijgen hiermee een landelijk podium. Zo wordt een stem gegeven aan al die banken en medewerkers in de regio en hun klanten, die samen de Rabobank vormen.&;

Credits
Executive Creative Director: Darre van Dijk

Copywriter: Jurriaan Noij

Art Director: Marco de Jong

Strategy & Account: team Ogilvy & Mather Amsterdam

Regie: Martijn de Jong, Wefilm

Rabobank: Heleen Crielaard, Stefan Wink, Joop Spijker, Rob Luters

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie