'Het is echt supermooi, en dat zeg ik niet uit beleefdheid', zei Ron van der Jagt. 'Ik vind het echt te gek en ben stikjaloers.'
De restyling was een uitvoerige exercitie waarbij ruim 50 communicatieprofessionals naar hun mening werd gevraagd. Rocco Mooij: ‘Het vernieuwde Communicatie heeft meer plek voor opinie, feature-verhalen en besteedt ruim aandacht aan internationale ontwikkelingen. Het moet meer een autoriteit worden en bovenop de discussies zitten.’
De nieuwe redactionele koers zit bovendien scherper op de actualiteit, is veel gedurfder en verrassender in haar journalistieke aanpak, aldus Mooij. ‘Bovendien is er extra aandacht voor interne communicatie en verandermanagement.’
Rocco Mooij prijst de samenwerking met Matthias Boswinkel van Studio Room, die voor de nieuwe vormgeving tekende.
Mooij: ‘Dat Matthias, onder meer verantwoordelijk voor de vormgeving van Linda en FD Outlook, al jaren tot de beste vormgevers van Nederland behoort, was voor ons reden om met zijn Studio Room in zee te gaan. We hebben het vakblad opnieuw hebben uitgevonden, met meer beeld en een duidelijke plek voor infographics.’
Voor Willem Sijthoff is dit - na de overname van de AdformatieGroep in 2012 - de eerste lancering van een vernieuwd product.
Sijthoff: ‘De nieuwe AdformatieGroep streeft naar een hoog kwaliteitsniveau voor al haar uitgaven. Vandaar dat we komend jaar fors gaan investeren in het up-to-date brengen van ons portfolio, waarbij het crossmediaal uitgeven centraal staat.’
Sijthoff verwacht dat in het tweede kwartaal van dit jaar het nieuwe online platform kan worden geïntroduceerd. ‘Bovendien lanceren we dan ook de nieuwe Adformatie, waarvoor we wederom een samenwerking met Studio Room zijn aangegaan.’
AdformatieGroep is marktleider op het gebied van marketing- en communicatieuitgaven en is hét kennis- en netwerkplatform voor de marketingcommunicatieprofessional. Het portfolio omvat naast Communicatie, crossmediale titels zoals: Adformatie, Tijdschrift voor Marketing, Creatie en de bijbehorende internetsites (o.a. communicatieonline.nl, marketingonline.nl en adformatie.nl).
Ook heeft de onderneming een boekenuitgeverij en worden diverse congressen en events georganiseerd, waaronder het grootste marketingcommunicatie-event van de Benelux: MARCOM. De AdformatieGroep is onderdeel van de Sijthoff MediaGroep.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!