Volgens onderzoekers van een Duitse hogeschool, om precies te zijn de faculteit voor Boekhandel en Uitgeverij aan de Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur (HTWK) in Leipzig, gebruiken bijna alle studenten het internet om informatie voor hun studie te zoeken. Niemand van de respondenten is echter be-reid voor die informatie te betalen.
En maar liefst 90 procent van de ondervraagde studenten zoekt naar informatie in een vaktijdschrift, het liefste in een bibliotheek waar de bladen gratis ter inzage liggen.
25 procent geeft wel geld uit voor een los nummer of een (goedkoop) abonnement. En voor de keuze van een vakblad vertrouwen veel studenten op het deskundig geachte advies van de docent, die hier dus als het ware als 'agent' fungeert.
Een andere bevinding: Studenten starten vaak met oppervlakkig onderzoek online, maar zoeken daarna verder in de vakliteratuur (boeken en tijdschriften).
(bron: Werben und Verkaufen)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!