Nederland koploper internetgebruik

Volgens het EIAA (European Interactive Advertising Association) is Nederland koploper op het gebied van internet gebruik in Europa.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De volgende punten komen in de studie die het IEAA heeft uitgevoerd naar voren:

- Gemiddeld gebruiken 81% van de Nederlandse respondenten per week internet
- Stijging van het online-percentage bij vrouwen en de leeftijdsgroep 55+
- Internet belangrijker dan tv bij de jeugdige deelnemers
- De internetpenetratie in Nederland is de hoogste in Europa.
- Internetgebruikers surfen gemiddeld 5,6 dagen per week
- Social networking-sites (zoals Hyves) worden bezocht door 40% van de internetgebruikers.

Groei
Nederlanders in de leeftijdsklasse tussen de 16 en 24 jaar besteden volgens het onderzoek ongeveer 26% meer tijd aan internetten dan aan televisie kijken. Andere media kanalen hebben minder interesse gekregen de afgelopen jaren. 9 op de 10 ondervraagden gaf dat aan.
Daarnaast steeg het aantal 55+ers dat regelmatig gebruik maakt van internet in Nederland 55%.

Top 10
De ondervraagden gaven aan de volgende activiteiten uit te voeren op internet.
Zoeken 93%
E-mail 92%
Communicatie via social networking-sites 40%
Creëren en uitwisselen van inhoud 40%
Instant-messaging 36%
Muziek downloaden 35%
Radio beluisteren 28%
Tv-programma's, films of videoclips bekijken 28%
Van gedachten wisselen in forums 24%
Films, Tv-programma's of videoclips downloaden 20%

Site bezoek
Sites van banken en financiële instellingen worden het vaakst bezocht. 75% van de ondervraagden gaf aan dat zij minimaal een keer per maand een pagina van een financiële instelling bezoekt. Na de financiële instellingen volgen nieuwspagina's met 65%, reissites met 58% en prijsvergelijkers met 54%

92% van de ondervraagden zegt niet meer zonder internet te kunnen.

bron:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie