In de studie geven twee van de drie ondervraagden (65 procent) aan zich flink geërgerd te hebben aan een bedrijf of instelling. Veel klachten die mensen hadden werden niet opgelost. De klachten variëren van een slechte bereikbaarheid tot onvoldoende service en informatievoorziening, aldus de bond.
De Consumentenbond wijdt aan het onderzoek een artikel in de Geldgids, die vandaag verschijnt. De bond maakte wel een kanttekening bij het onderzoek. ‘Natuurlijk krijgen grote instellingen meer klachten, omdat ze ook meer klanten hebben. Daarom zijn dit natuurlijk niet de vijftien slechtste bedrijven van Nederland’, aldus een woordvoerder.
Ondervraagden hadden klachten over het ongewenst toezenden van producten, het verkeerd bezorgen van de post, het niet goed doorvoeren van wijzigingen, foute eindafrekeningen en verkeerd afgeschreven bedragen. Bij telecombedrijf KPN richtten de ergernissen zich met name op slechte of niet werkende internet- en telefoonverbindingen, aldus de bond.
Het onderzoek van de bond richtte zich op ook op (semi-)overheidsinstellingen, bijvoorbeeld kinderdagverblijven en ziekenhuizen. In de lijst van vijftien meest ergerniswekkende bedrijven neemt de Belastingdienst de vierde plaats in. De Nederlandse Spoorwegen neemt de vijfde plaats in. (ANP)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!