Marketingwerkelijkheid overtreft verbeelding

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

The Onion is mijn favoriete satyrische internetkrant, onovertroffen in absurdistische berichtgeving. Zie bijvoorbeeld , of .

Maar sinds kort kunnen we ook voorspellende waarde aan de Onion-mix toevoegen. Kijk maar eens naar , een artikel dat dateert van 18 februari 2004 dat haarscherp de gedachtengang achter Gillettes huidige campagnes beschrijft.

Gillette is overigens niet vies van het gebruik van nieuwe media met PR-achtige technieken. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar , dat 'toevalligerwijs' allerlei belevenissen met Gillette-mesjes beschrijft.

Ook aardig om te zien dat de werkelijkheid nog steeds alle verbeelding overtreft: de nieuwe Gillettes hebben geen 5, zoals The Onion destijds voorspelde, maar 6 mesjes.

Maar humor heeft het laatste woord: als je 'Gillette 5 blades' googelt, , ver boven alle Gillette-sluikreclames.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie