De winst van The Launch Company is volgens het juryrapport onbetwist: 'Een fraai, innovatief en doordacht ondernemersconcept, dat startende ondernemers helpt bij het realiseren van hun communicatieplannen, terwijl ze nog geen middelen hebben. De waarde van de communicatie wordt achteraf bepaald op basis van gemeten criteria en iedere partij, dus ook de media zelf, deelt in het risico of de opbrengst. Daarnaast voegt het ook extra media omzet toe aan de sector. Dit slimme concept past ook goed in de tijdgeest waarbij het voor startende ondernemers lastig is om krediet te krijgen. Het concept richt zich op de gehele keten, is creatief bedacht en laat alle partijen delen in het succes of verlies. En dat getuigt van lef.'
Uit een longlist van 13 genomineerden werden drie kanshebbers geselecteerd. The Launch Company liet NL streets van Oktober en De Jonge Helden achter zich. De jury vond NL streets een goed uitgevoerd en origineel concept waarbij bezoekers van de website virtueel door authentieke winkelstraten kunnen lopen, om vervolgens een kijkje binnen te nemen. 'De Jonge Helden stelt de werkelijk talloze sport-, buurt- en ontspanningsverenigingen en -communities in staat om dankzij de nieuwe en unieke SMIC software eenvoudig hun eigen clubblad te maken en te distribueren. Het aanbieden van templates is niet nieuw, de koppeling in de keten is dat wel.' Aldus het juryrapport.
De jury van de Van Speijk Innovatie Prijs bestaat uit Wim Dik, (voorzitter), Herna Verhagen, Joke van Antwerpen, Michael van Os, Erik Huizer en Hans Hillen. De Van Speijk Innovatie Prijs is een initiatief van de stichting Auspiciën. Deze stichting treedt, in samenwerking met andere branche- en sectororganisaties, graag op als aanjager van innovaties door en voor ondernemers in de communicatiesector. Partners in 2008 zijn Stichting Grafi-Media, Stichting SpinAwards, iMMovator, Accenture Innovation Awards en MWG.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!