Klanten in foodservice oriënteren hoofdzakelijk via internet

70% van de ondervraagden noemt internet bij de drie belangrijkste kanalen voor oriëntatie. 25% meer dan in 2013.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit blijkt uit onderzoek van GROUP7, waaraan 80 leveranciers voor de foodservice hebben deelgenomen. Het belang van beurzen, buitendienst en brochures nam met 10 procent af.

Martin van Dam, partner bij GROUP7: &;Bij zakelijke aankopen zien we nu gedrag dat we kennen van consumenten. Klanten gaan zelf op zoek naar informatie en inspiratie om uiteindelijk tot een keuze te komen. Ze komen pas veel later in dat proces bij je buitendienst terecht.&;

Van Dam vervolgt:  &;Aanbieders in foodservice kunnen veel beter inspelen op het gedrag van klanten. Het begint met een duidelijk verhaal op de website over de propositie en de voordelen die het biedt aan de doelgroep. Dat kan je daarna uitbouwen tot een bredere internetstrategie.&;

Het rapport E-commerce in Foodservice wordt op 8 januari 2015 gepresenteerd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie