Vorige week sprak Joseph Pine in Amsterdam op de MOMO bijeenkomst. Een spraakmakende presentatie. Op diverse blogs, zoals op Molblog is daar aandacht aan besteed. Henk-Jan Winkeldermaat van Punk Media was natuurlijk heel blij dat hij deze presentatie op video kon vastleggen en posten op oa MarketingFacts.
Maar vandaag lees ik op de blog van PunckMedia een hele teleurgestelde filmmaker, die op verzoek van Pine de hele film heeft moeten verwijderen....
Ik citeer Henk-Jan: "Ik heb net de gehele presentatie van Joe Pine's Multiverse van YouTube gehaald omdat hij me daarom vroeg. En daarmee verdwijnen die beelden ook van sommige marketingblogs (als Adfoblog en Upstream). Ik heb er wel eens vaker (op twitter geloof ik) een discussie over gevoerd en gevolgd: wanneer valt informatie-overdracht nou wel binnen de grenzen van het toelaatbare en wanneer niet?
Als je driftig meepent met het gesprokene en er dus veel energie in hebt gestoken? Als je je memorecorder mee laat lopen om vervolgens met veel tijd en energie een complete transcriptie te maken van het gesprokene (op 't randje)? Of als je je videocamera op een statief laat snorren en de hele presentatie in 7 stukjes op YouTube publiceert en vervolgens veel mensen blij maakt met de mogelijkheid om een inspirerende presentatie in 'werkelijkheid' te kunnen (her)beleven. Die laatste is dus een lastige."
Zelf had ik al gezocht of er ergens al door Pine een inhoudelijke discussie over zijn gedachtengoed was gestart, maar ook dat niet.
Niet erg web2.0 of....?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!