Overslaan en naar de inhoud gaan

Jan Müller voorzitter ReclameArsenaal

Jan Müller, directeur van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, volgt Hedy d’Ancona op als voorzitter van het ReclameArsenaal..
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jan Müller, directeur van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, volgt Hedy d’Ancona op als voorzitter van het .

related partner content for mobile comes here

D'Ancona was tien jaar voorzitter van het ReclameArsenaal. Onder haar leiding zijn de afgelopen jaren de site reclamearsenaal.nl, twee grote en succesvolle tentoonstellingen - ReclameHelden en ReclameKlassiekers -, verschillende kleinere tentoonstellingen en uitgaven gerealiseerd en/of gefaciliteerd.
Voordat Müller in 2009 directeur van Beeld en Geluid werd, werkte hij 20 jaar in de reclame, de laatste zes jaar als ceo van Saatchi & Saatchi Amsterdam.
Müller: 'Om als voorzitter te mogen toetreden tot het ReclameArsenaal beschouw ik als een eer. Het is voor mij de plek waar mijn vorige en huidige beroepsomgevingen naadloos in elkaar overgaan; het ReclameArsenaal beweegt zich op het interessante snijvlak van reclame enerzijds en archieven en erfgoed anderzijds.'
Het ReclameArsenaal stelt zich ten doel Nederlandse reclame als cultureel erfgoed te verzamelen, te beheren en toegankelijk te maken en voor geïnteresseerden vanuit het vak, het onderwijs, verzamelaars en het grote publiek. De collectie omvat meer dan 60.000 stukken uit de periode 1850 tot op heden en bestaat uit commercials (20.000), affiches, advertenties en alle soorten klein drukwerk. Het merendeel hiervan is inmiddels ontsloten en te raadplegen via www.reclamearsenaal.nl.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in