Deze week: online bureau Inmore maakt elke dag in april een inhaker. De meeste inhakers zijn gemaakt voor merken die niet klant zijn. Inmore wil zichzelf graag meer bekendheid geven als 'leverancier van goede content'.
Is dat slim? Of juist raar? Kun je een inhaker maken voor een merk die niet klant is? En kun je door middel van een inhaker laten zien wat je kunt?
Niels Hermus van Inmore zegt over de inhaakmarathon: "We zijn een jong bureau, opgericht in 2011, voorheen vooral bezig als communitybeheerders. We willen ons nu richten op het leveren van goede content. Ook willen we graag de mogelijkheden van inhaakreclame en engaging content weergeven. Verder vinden we het gewoon heel leuk om te doen. Het houdt ons scherp en het is leerzaam: we gaan vanzelf zien wat wel werkt, én wat niet werkt."
Inmore heeft al het een en ander aan inhakers klaarstaan. Maar Niels hoopt ook op groot nieuws en onverwachte gesprekken van de dag, zoals een val van het kabinet, "zodat we echt kunnen newsjacken". Niels beseft zich wel dat inhakers niet zaligmakend zijn: "Inhakers zijn natuurlijk maar onderdelen van de mogelijkheden van digitale content, maar ze zijn wel fascinerend omdat snelheid, alertheid en creativiteit belangrijk zijn. We geloven dat we dit als klein bureau veel beter kunnen dan de grotere bureaus."
Als inspiratiebronnen gebruikt Inmore de inhaakkalender. Inspiratie voor newsjacking komt uit het nieuws. "Soms is het nieuws ook niet booming, maar is het wel een gespreksonderwerp op straat. Wat pakken mensen op, waar hebben mensen het over?"
De fonts zijn niet allemaal huisstijl-compliant, maar dat is een kleinigheid. Social media manager Paul Tholen van Heineken en Jordi van de Bovenkamp van Boomerang Create - die de dagelijkse content voor de Heineken Facebookpagina verzorgt - merken op dat het bestempelen van bier als 'heilig' niet helemaal in lijn is met de alcoholrichtlijnen.
Ik vind het lastig. Kun je goede inhakers maken voor merken die je niet kent? Laat een inhaker voldoende zien wat je kunt als bureau? Wat vind jij ervan als iemand een inhaker maakt voor jouw merk? Is het een slim op deze manier onder de aandacht te komen? Ik ben benieuwd naar jouw mening.
Zie ook de discussie op Facebook.
Vorige week: [Inhaak-dinsdag] 17 tips voor EK-acties en -campagnes
Volg alle inhakers van Inmore in april op de semi-liveblog van Verse Reclame.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!